2.3 Inrichting van het onderwijs

Samen werken aan een kindcentrum

De leergang Samen Werken aan een Kindcentrum is een praktische introductie in het opzetten van een kindcentrum. In vier bijeenkomsten maken duo’s van schoolleiders en managers kinderopvang kennis met het gedachtegoed van het kindcentrum als integrale pedagogische-educatieve voorziening voor 0 tot 12 jarigen. Gastsprekers en ervaringsdeskundigen nemen de deelnemers mee in de pedagogische opdracht...

Bekijk dit aanbod

Opleiding Agile-lean teamcoaching

Teams begeleiden in hun groei naar een volwassen rol vraagt om competente begeleiders die vertrouwd zijn met methodes vanuit lean, agile en teamcoaching maar methode-overstijgend kunnen werken aansluitend bij wat een team te leren of ontwikkelen heeft. Die manier van begeleiden noemen we Agile-lean teamcoaching. Deze unieke opleiding is ontwikkeld aansluitend bij ontwikkelingen zoals...

Bekijk dit aanbod

Triband verantwoorden Collegereeks Pedagogisch Meesterschap

Scholen maken keuzes voor het onderwijs vanuit een pedagogische visie. Scholen hebben allen een eigen pedagogisch-didactisch concept en werken met een curriculum, waarin kennis en kunde niet het enige is dat ontwikkeld wordt door kinderen. Jezelf zijn, verbonden zijn met de ander en zorg hebben voor de groep en de ons omringende natuur spelen daarbij een belangrijke rol. Maar hoe maak je die...

Bekijk dit aanbod

Leerarrangement directeur kindcentrum

Leid een kindcentrum met impact! Schoolleiders in onderwijs en managers in de kinderopvang hebben dezelfde droom: het beste voor kinderen creëren. Een kindcentrum maakt deel uit van een wijk of dorp en ook van een of meerdere organisaties. Zij zijn er in alle soorten en maten en organisaties geven daar hun eigen kleur aan. Een kindcentrum bouw je met velen. Samen iets willen, is de eerste stap....

Bekijk dit aanbod

Schoolleiders die ertoe doen

Scholen hebben de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat leerlingen het beste uit zichzelf halen. Daarbij is de rol van de leraar onbetwist: een effectief pedagogisch-didactisch repertoire vormt het hart van goed onderwijs. Maar minstens zo belangrijk is de rol van de schoolleider. Schoolleiders die hun leiderschapsstijl weten af te stemmen op de fase van schoolontwikkeling en voortdurend...

Bekijk dit aanbod
Scroll Up